Pentru ca Somnul e un obicei bun
Alimentele care ne influenteaza somnul

Fara bauturi energizante si fara cafea dupa ora pranzului si fara excese bahice seara. Acestea ar fi regulile de baza pentru un somn odihnitor pe toata durata noptii, pe care le stim cu totii. Cunoastem, in schimb, care sunt alimentele care ne stimuleaza nivelul de energie si cele care predispun la somn?

  1. Condimentele picante. Sosul iute si alimentele picante stimuleaza circulatia sangelui, marind temperatura corpului si de aceea ne pot impiedica sa avem un somn linistit. Specialistii din domeniul nutritiei recomanda evitarea consumului de alimente ce contin condimente picante la cina pentru a avea parte de un somn linistit.
  2. Soia. Consumul de edamame si soia sunt optiuni sanatoase pentru masa de seara, iar mineralele ce intra in alcatuirea acestor alimente stimuleaza relaxarea muschilor si ne ajuta sa avem parte de odihna pe durata noptii.
  3. Avocado. Se stie ca fructele avocado sunt recomandate pentru rolul protectiv pe care il ofera organismului in combaterea bolilor cardiovasculare. Un alt motiv pentru a opta pentru avocado este faptul ca grasimile nesaturate pe care le contine cresc nivelul de serotonina din organism, substanta chimica ce stimuleaza somnul. In plus, pentru ca sunt o sursa bogata de magneziu, acestea ne pot asigura un somn linistit pe durata noptii.
  4. Hummus. Acest alimen este bogat in triptofan, substanta chimica ce induce starea naturala de somn. Nautul este, de asemenea, bogat in acidul folic ce ajuta la reglarea ritmului cicardian, iar magneziul asigura eliberarea tensiunii organismului de la nivelul tesutului muscular.
  5. Ciocolata amaruie. Se stie ca o tableta de ciocolata poate inlocui in orice moment al diminetii o cana de cafea pentru a ne asigura nivelul necesar de energie. In schimb, ciocolata amaruie contine serotonina si induce relaxarea si starea de somn.
  6. Vinul rosu. Vinul din struguri rosii contine melatonina, hormonul care induce organismului dispozitia pentru odihna, iar acesta se regaseste in toate alimentele ce contin struguri. Desi este indicat consumul unui pahar de vin la masa de seara, trebuie sa fim atenti sa nu depasim aceasta cantitate daca vrem sa avem parte de un somn odihnitor pe parcursul noptii.
  7. Merele. Se spune ca un mar pe zi poate tine medicul departe. La fel se intampla si cu somnul. Merele contin vitamine, antioxidanti, fibre, zahar si fitonutrienti ce cresc nivelul de energie al organismului.
  8. Menta. Ceaiul de menta este recomandat a fi consumat pe durata zilei pentru cresterea productivitatii, a nivelului de atentie si alungarea somnului, motiv pentru care este indicat sa evitam consumul plantei sub orice forma in cea de-a doua parte a zilei. In schimb, pentru a avea parte de un somn linistit, putem opta pentru ceaiul de tei, sunatoare sau musetel.
  9. Rozmarinul. Mirosul de rozmarin stimuleaza activitatea cerebrala, creste nivelul de energie si induce buna dispozitie, asa incat il putem folosi pentru a ne condimenta micul dejun si a oferi organismului un plus de forta pe parcursul zilei.
  10. Bananele. Bananele au un continut crescut de potasiu si magneziu si induce starea de relaxare a intregului organism. In plus, consumate dupa masa de seara, bananele pot induce somnolenta, datorita continutului ridicat de triptofan si vitamina B6, asociate unui somn linistit.