Pentru ca Somnul e un obicei bun
Odihnește-te și pe caniculă

Odihna în perioada caniculară, pentru mulți dintre noi, pare o himeră, mai ales noaptea. În condițiile în care, conform experiților în somn, temperatura optimă într-un dormitor este între 16 şi 21 grade Celsius, iar creierul trebuie să fie uşor mai rece decât restul corpului.

„Un somn bun este important pentru a procesa informaţiile pe parcursul zilei, precum şi pentru a repara şi reechilibra corpul fizic şi mental”, spune doctorul Nerina Ramlakhan, expert în somn la Silentnight. „În mod ideal, pentru a dormi bine, trebuie să existe o diferenţă de temperatură între corp şi creier – un corp cald şi un cap mai rece!”, spune aceasta.

Iată câteva recomandări, care vă pot ajuta să dormiţi atunci când este caniculă, potrivit Independent:

  • Puneţi aşternutul în congelator timp de câteva minute (mai întâi puneţi-l într-o pungă de plastic). Dacă nu aveţi prea mult spaţiu în frigider sau congelator, puteţi pune doar fața de pernă sau pijamalele.
  • Masaţi-vă corpul cu o cremă pe bază de aloe vera, păstrată în frigider.
  • Umpleţi o sticlă goală de parfum cu apă rece şi păstraţi-o lângă pat. Pulverizaţi conţinutul pe faţă, pe spatele gâtului şi pe spatele genunchilor pentru a vă răci.
  • Nu mâncaţi la cină prea multă proteină, deoarece aceasta poate încălzi corpul prin creşterea ratei metabolice, potrivit expertului în somn Dave Gibson.
  • Mâncaţi alimente picante, dar cu cel puţin trei ore înainte de culcare – acest lucru vă poate face să transpiraţi, iar corpul se va răci.
  • Încercaţi să faceţi exerciţiile fizice dimineaţa.
  • Duşul de seară trebuie să fie făcut cu apă calduţă, nu fierbinte, pentru a scădea temperatura corpului. Nu folosiţi apă rece sau îngheţată, deoarece corpul va reacţiona la schimbarea bruscă a temperaturii prin păstrarea căldurii.
  • Ferestrele casei trebuie să fie închise pe tot parcusul zilei pentru a menţine casa mai rece.
  • Opriţi toate dispozitivele electrice din dormitor, deoarece acestea emit căldură.
  • Păstraţi-vă picioarele reci fie ţinându-le în afara păturilor, fie pe un pachet de gheaţă.
  • Puneţi o oală plină cu gheaţă în faţa unui ventilator pentru a răci aerul.
  • Dormiţi separat de partener. Două corpuri dublează căldura.
  • Dacă puteţi, dormiţi pe jos, deoarece căldura se ridică.
  • Dormiţi în şosete reci, umede sau chiar în tricouri umede.
  • Clătiţi încheieturile şi picioarele cu apă rece înainte de a vă așeza în pat.
  • Puneţi un prosop umed în frigider timp de aproximativ o oră înainte de a vă culca şi țineţi materialul pe frunte, înainte de a vă băga la somn.